tiistai 28. marraskuuta 2017

Jäälyhtyjä

Odottelen niin kovasti pakkasia, että saisi tehtyä jäälyhtyjä. Olen tehnyt jäälyhtyjä monella tapaa. Ylimmässä kuvassa olen ensin jäädyttänyt veden astiassa. Kun jäälyhty on valmis niin olen kiinnittänyt pintaan servettikuvan. Servetistä leikataan kuvio ja irrotetaan siitä vain päällimmäinen kerros. Olen laittanut se jään pintaan ja sivellyt päälle vettä. Sitten taas jäätymään pakkaseen. Olen jäädyttänyt pintaan vesikerroksia useamman kerran, että kuva jää kunnolla jään alle. Pyöreät jäälyhdyt olen tehnyt ilmapalloihin. Ruusujäälyhdyt on tehty laittamalla ruusut veteen, niin että jäätyvät jään sisään. Tulee tosi kaunis. Olen näin jäädyttänyt koriste-enkeleitä yms niin että ne on jään sisällä. Havun oksat on myös kauniita kun ne jää jään sisälle. Säilyy niin kauan kuin pakkaset kestää:)















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti